joi, 28 iulie 2011

Cercetaşii paşcăneni în Franţa



Patrula Carton din centrul nostru, formată din Sînziana Ţogan, Larisa Pristavu (Isza), Bianca Spătariu, Mioara Turcu, Georgiana Turcu (Zuzu) şi Beatris Spatariu (Katy), împreună cu liderul Lucia Hen, au avut minunata ocazie de a petrece trei săptămâni (4 - 23 iulie) în compania cercetaşilor din grupul Cassiopee, ce aparţine de Eclaireuses Eclaireurs de France (EEDF). S-au stabilit la cort, într-un centru de zi pentru copii, Le Rial.

Patrula cu care au fost înfrăţite e formată din cinci membri, care de care mai trăsniţi, Romain, Lucile, Felix, Manu şi Robin, cărora li s-au adăugat mai mulţi pe parcurs.






Printre activităţile desfăşurate se numără canyoningul, ce presupune deplasarea înot prin albiile râurilor, traversarea cascadelor şi sărituri de la înălţime, l’explo, activitate de trei zile desfăşurată în absenţa unui lider, cu vizitarea castelului Chateaux de Montegut, interviul pentru Radio St. Affrique, în care s-a vorbit de schimbul de experienţă între grupuri şi alte activităţi, atât pentru comunitate, cât şi pentru dezvoltarea personală.









Activitatea cu care s-a încheiat sejurul în Franţa este Mescla d’Oc, o jamboree naţională organizată la Becours, unde patrula Carton a fost singura din altă ţară.

Experienta din această vară este unică pentru centrul nostru, până acum, iar vara viitoare vom avea şansa să-i primim pe cei din grupul Cassiopee cu care patrula Carton a fost înfrăţită, însă, din lipsa posibilităţilor, în afara Pascaniului şi anume în Cluj şi în câmpul dejenilor, « Provocarea Zamolxe 2012 », centre cu tradiţie în cercetăşie.

Pe youtube gasiţi şi un filmuleţ în trei părţi despre experienţa fetelor.
http://www.youtube.com/watch?v=aG3U9PlsW1A

Realizare text si film - temerar Sînziana Ţogan

„Eu m-am simţit super ok. Chiar dacă în patrulă au mai existat certuri prin care ne-am mai apropiat unele de altele, au fost şi momente în care eram fericite de prezenţa fiecăreia, ca de obicei sau poate chiar mai mult. M-am ataşat de francezi, de locurile în care am stat timp de 3 săptămâni, de mâncarea pe care o făceam împreuna, fie că ieşea bună sau rea. A fost o aventură pe cinste, iar dacă aş avea posibilitatea, sunt sigură că aş repeta-o.” Zuzu





„Cât despre Franţa, hmm....să stai 3 săptămâni într-o ţară străină împreună cu patrula ta..SUPER TAREEEE !!! Mai bine de atât nu poate fi. Poate la început era mai dificil să comunicăm, căci limba franceză nu e aşa de uşoară şi, să ştii că stai cu nişte persoane pe care nu le cunoşti deloc....ei bine, nu e aşa de simplu precum pare, dar a fost distractiv. Apoi, ne-am mai destins şi am început să ne apropiem unii de alţii. Am început să petrecem cât mai mult timp împreună şi să învăţăm lucruri noi unii de la alţii. Erau foarte amuzanţi şi aveau o grămadă de idei în privinţa distracţiei. Râdeam cu ei foarte mult, chiar şi la spălat vase, unde apropo, mi-a fost dovedită loialitatea patrulei mele, într-o situaţie nu tocmai plăcută şi totuşi nesemnificativă. Am vizitat locuri pe care nu oricine are oportunitatea să le vadă, chiar am trecut pe sub cel mai mare pod al Europei şi sunt mândră de asta [acum ar urma emoticon-ul preferat al lui Tudor Cornea : b-) ] Am avut ocazia să punem în practică tot ce învăţasem până atunci, în hike-ul de explo unde am stat singuri-singurei, fără nici un adult prin preajmă, decât doar când mai făceau o vizită să fie siguri că suntem bine. Şi asta a fost grozav !! Aş vrea să retrăiesc acele clipe minunate petrecute cu francezii, din păcate viaţa e crudă şi merge mai departe. Până la urmă, cercetăşia e un mod de viaţă şi te formează ca om, făcând din tine o fiinţă ce va lăsa lumea cu un strop mai bună faţă de cum a gasit-o.” Mioara




Text



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.