sâmbătă, 18 decembrie 2010

Lumina Păcii de la Betleem

Şi în acest an cercetaşii au adus lumina din grota sfântă, în casele păşcănenilor. Aceasta a fost adusa intai la Viena, loc de unde s-a raspandit in toata Europa, prin intermediul delegatilor veniti din aproape 30 de tari.
Din partea Romaniei a fost prezenta o delegatie formata din 10 cercetasi (catolici si ortodocsi). Astfel pe data de 11 decembrie, cercetasii romani intr-o ceremonie religioasa ecumenica, au primit felinarul aprins cu lumina adusa direct de la Betleem.
Pe data de 13, Lumina a ajuns in Romania iar pe 18 s-a raspandit in toata tara, prin ceremoniile regionale.
De asta data am luat-o de la Roman, la sfarsitul unei slujbe tinute la biserica "Sfinta Tereza a pruncului Isus".
Dupa ceremonie, romascanii au fost primii care s-au bucurat de Lumina Pacii. Cristi Togan, care lucreaza in acest oras, a vorbit cu primarul astfel ca acesta ne astepta. L-am prins in parcul orasului, unde inaugura un patinoar artificial. Presa locala si televiziunea erau si ele prezente, aasa ca a fost o buna oportunitate pentru a face si mai cunoscut acest eveniment. Tot in Roman am lasat Lumina si la unitatea de pompieri pe care tocmai o vizitasem inaintea slujbei.
Acasa, sansa ne-a suris, caci pe 18 decembrie la ora 18.00 (ora la care era programat proiectul sincron de transmitere a Luminii) la Casa de cultura din Pascani era programat un concert de colinde unde participau corul preotilor, al profesorilor, alte formatii, astfel incit Lumina s-a potrivit perfect. Doamna director a Casei de cultura, prof. Marioara Preotu - o sustinatoare consecventa a cercetasilor - a modificat programul si afisele astfel incit noi am deschis spectacolul. A fost dragut realizat, au asezat o icoana cu Maica Domnului si Pruncul inconjurata de ghivece cu floarea Craciunului si avind in fata un vas cu o luminare mare de ceara curata asigurata de alt prieten de-al nostru, preotul Dumitru Cristea. Noi am intrat in sala pe patru usi si am urcat cu toti pe scena, incepind cu lupisorii si incheind cu liderii cu gulgute cu luminari aprinse, in sunet de clopot si toaca ce la noi, crestinii ortodocsi vesteste inceperea slujbei. Ne-am asezat pe vreo trei rinduri si cel mai mic lupisor cu esartfa i-a oferit Lumina preotului protopop care a aprins luminarea cea mare.
Aceasta a fost lasata sa arda tot timpul spectacolului. Dupa ce am vorbit putin de proiectul Lumina Pacii si am citit mesajul trimis de ONCR, ne-am retras pe hol si toti cercetasii prezenti au oferit Lumina cu lumainari asigurate de Protopopiat. Nu au ajuns la toti, erau in jur de 500 de persoane si noi aveam doar vreo 300 de luminari, dar le-am spus oamenilor ca vor gasi Lumina in bisericile din oras a doua zi. Si asa am si facut.

Duminica ne-am impartit pe parohii si am dus lumina in bisericile din oras.

Cititi aici cum a fost vazut evenimentul de presa locala.

Lucia Hen

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.