joi, 2 mai 2013

Cercetăm să ajutăm


    Asa am denumit programul social ce urma a fi desfasurat de lupisorii si temerarii din centrul nostru. Desi un titlu simplu, trebuie să recunoastem ca ne-a luat vreo trei săptamâni sa ne hotarâm ce să facem. Si din mai multe variante am ales ca incercam sa facem lucrusoare  specifice sărbătorilor pascale, sa le oferim  contra unei sume modice si cu ce am obtinut sa facem mici daruri copiilor cu dificultati financiare internati in spital in săptămâna patimilor.
    Decizia fiind luată, ne-am apucat de lucru. Temerarii au facut obiecte origami, felicitari, oua incondeiate. Lupisorii, felicitari, cosuri colorte din hartie, rame foto pictate din imaginatia fiecaruia, puisori din fir galben pufos asezati  în coji de oua pictate, paie cu floricele.ornamente cu pitici. Ne-au venit in ajutor si Fluturasii,copii de la o clasa pregatitoare a Scolii Iordache Cantacuzino  îndrumati de învatatoarea lor, doamna Claudia Bîrgăoanu, ce ne-au facut buchetele de flori din hârtie, felicitări foarte frumoase si un tablou de primavara in trei planuri.
    Pe 27 aprilie 2013 tot centrul nostru a pregătit o activitate dedicata centenarului cercetasiei românesti, ocazie de a prezenta tuturor celor interesati cele mai importante momente din Istoria cercetasiei. Am folosit drept bibliografie datele puse cu generozitate la dispozitie de domnul Alin Dimancescu pe pagina Istoria Cercetasiei (http://cercetasia.blogspot.ro/). Bineinteles ca am prezentat si istoria tanarului nostru centru, "Crinii" Pascani  care este in al patrulea an de existentă.
    A urmat târgul de prezentare a produselor din valorificarea cărora am reusit să strângem în final un pic peste 500 RON. Cu acesti bani  am procurat fructe, jucării, cărti de povesti si de colorat, precum  si dulciuri. Am luat legătura cu personalul sectiei de pediatrie si astfel am aflat ca vor fi cam 30 de copii si ni s-a spus si ce este bine să le aducem.
    Joi, 2 mai 2013 un grup de temerari, lupisori si fluturasi însotiti de noi, liderii lor am mers la sectia pediatrie a Spitalului de Urgentă din Pascani cu pachetelele pregatite si cu un supliment de cărti si jocuri cu care am dotat camera de joacă a sectiei, care s-a dovedit a fi neîncapatoare pentru cât de multi eram noi. Dar, cum oamenii buni încap oriunde, am făcut în asa fel încât a fost suficient loc pentru toată lumea.
    Au venit copii, au venit mame cu copii in brate, am fost noi acolo unde nu au putut veni nici unii nici altii, adica in saloane. Toti ne priveau usor mirati, semn ca nu prea sunt obisnuiti cu astfel de gesturi si nici nu prea au auzit de noi. De aceea trebuie sa facem mai multe, pentru ca oamenii sa stie cine sunt si ce fac cercetasii. Si sa afle ca, asa cum spunea  Principele Nicolae, cercetasul are drept armă veselia si increderea în el, iar ca răsplată multumirea binelui facut.
    Cu acest sentiment am plecat si noi de la sectia Pediatrie, plus multumirea de a arăta copiilor implicati in proiect ca, desi sunt mici, uniti au puterea să facă lucruri mari.


 

Si un filmulet facut de Fluturasi cu aceiasi ocazie :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.