marți, 25 august 2009

Stagiul de pedagogie.
Comăneşti
16-23.08.2009

Primul camp. Primul contact cu cercetasia la ea acasa.
Ce este un camp?
Este o adunare a cercetasilor, un loc in care se sta la cort, se mananca la comun - mancare facuta la ceaun, fara room service :) - si se invata.
Ce se invata? O multime de lucruri utile pentru un cercetas dar utile si in viata de zi cu zi.
Prin amabilitatea gazdelor, am beneficiat de confortul taberei de la Galion, un loc frumos, asezat pe un mic platou de la marginea orasului.

Ne-am organizat in patrule, pe ramuri de varsta (in functie de ramura la care activeaza/vor activa liderii). Si asa cum ii sade bine unei patrule ne-am ales: un nume, un steag, un strigat si un lider. Fiecare ramura de varsta avea la randul ei un lider, de asta data un formator, adica un profesor pentru noi.
Cu alte cuvinte am alcatuit o unitate completa de cercetasi.

Si apoi, am inceput lucrul.
La 7.30, inviorare ;7.45-prezentare patrule;8.00 mic dejun-cu nelipsitul pate Ardealul, mancarea-vedeta a campurilor din aceasta vara. Urma consultarea graficului, ca toate patrulele erau programate pentru: curatenie in camp, servit si ajutat la prepararea meselor, pregatire program artistic (pentru seara), pregatire moment spiritual... Urma sesiunea 1, sesiunea 2, masa de prinz, sesiunea 3, sesiunea 4 si nici nu stiai cind a trecut ziua. Apoi, dupa cina, programul pregatit de patrule, cantec, foc de tabara. Fiecare cat rezista. Dupa primele doua zile, ma simteam stoarsa ca o lamie si voiam acasa; dupa patru zile mi se parea ca timpul trece prea repede, iar in ultima zi mi se parea nedrept ca trebuie sa plec acasa. Ma simteam ca intr-o familie si tare mi-ar fi placut sa mai tina o saptamina. Aveai ce invata de la acei minunati copii care erau formatorii nostri in ale cercetasiei. Puneau atita suflet in ce faceau! Eram mindra ca unul din ei era copilul nostru...























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.